Österlen runt

I helgen skulle tjejerna egentligen åkt iväg på en Glamping-helg. Men väder och andra omständigheter ville annorlunda så jag och Detti bestämde oss för att ta en spontan trip till Österlen istället. Vilken dag vi hade! Tanken var att vi bara skulle hike:a men stället åkte vi hela Österlen runt. När vi ändå var där liksom.
Jag hade packat matäck för ett helt kompani och tur var väl det för Detti hade endast med sig en macka! Hallå?
 
Redo för hike:ing-tur. Lägg märke till hur utrustad jag är med stövlar, ryggsäck, regnjacka och handsprit!
 
Vi gick upp till toppen av nationalparken, åt lunchmatsäck och strosade i skogen. Vi åt körsbär från ett enormt körsbärsträd som vi också skulade under när himlen helt plötsligt öppnade sig!
 
Efter regnskuren tyckte vi vädret var lite väl ostabilt så vi körde vidare till Kivik och deras äppleodlingar.
Häftigt träd. Helt ihåligt me ändå mängder med äpplen på!
 
Det var rätt mycket folk där så vi tog en promenad bland äppleträdgårdarna, köpte med oss dricka och bestämde oss för att köra vidare till Glimmingehus.
 
Glimmingehus blev min favoritsevärdhet under dagen. Det och körsbärsträdet i Stenshuvud.
 
När vi precis började bli färdiga på Glimmingehus öppnade sig himlen igen. Vi körde vidare till Ale Stenar där solen sken. Vi gick lite vilse på vägen upp men lyckades ta oss dit till slut. Visste ni att det går en hel hjord kor omkring där? Det visste inte jag sen innan och tur var ju det kan jag säga!
 
På vägen hem i bilen hittade jag mina gamla brända cd-skivor sen typ 13 år tillbaka! Så hemresan bestod så klart av allsång och disco!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0