Fredriksdal

Idag var min första semesterdag och den utnyttjades väl!
Familjeutflykt till Fredriksdal i det fina vädret. Vi spenderade hela dagen där och ändå hann vi inte mer än hälften.
 
Mysiga promenader mellan de olika sevädheterna.
 
Vi tittade i de gamla bondgårdarna och i stadskvartetet.
 
Picknick i solen. Älskar picknick nu för tiden. Det är så mysigt!
 
Tittade på djuren. Insåg att M aldrig sett djuren från hans bondgårdsböcker på riktigt och han blev först väldigt rädd för hästen och korna. Han tyckte dom var stooora!
 
Följde med på repititionerna av "Historien får liv" som i år handlar om kärlek. D var glad att det inte handlade om läskiga sjukdomar som förra året.
 
Gick på guidad tur om nyttoväxter förr, där vi lärde oss och vänderot som fick häxorna att vända i dörren och maskrosens hundratusen olika användingsområden.
 
Njöt i solskenet på gräsmattan av hemmagjorda flädersaften.
 
Försökte ta bilder på nya fina hatten (ännu en ny) men vinden hade bestämt sig för att den skulle av så till slut fick jag ge me mig efter att ha sprungit och jagat den några gånger.
 
Kan ju inte ha ett helt inlägg utan att skriva om Corona. Väldigt noggrant på Fredriksdal. Massa skyltar om att hålla avstånd, max antal besökare i husen och stackars skådespelarna och guiderna påpekade var varann minut om att man ska hålla avstånd, det ingick liksom i deras reptoar. "Nu går vi hit till denna växten och jag påminner om att hålla avstånd", "När vi kommer inpå gården finns det vita prickar att stå på så att vi håller lagom avstånd". Mig gjorde det iaf inget, tyckte det var skönt att ingen kom för nära=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0