Norrvikens Trädgårdar

I söndags åkte jag och Detti till Norrvikens Trädgårdar som en sista sommarutflykt innan jag kan välkomna hösten. Har inte känt mig färdig med sommaren riktigt.
Som vanligt på våra äventyr denna sommar hade vi sån tur med vädret. Väderleksrappoterna visade väldigt ostadigt med risk för regn men solen sken på oss stora delar av tiden där.
 
Det var en mysig utflykt men jag var lite besviken på stället i sig. Dels var det betydligt mindre än jag trodde och sen kom vi nog vid helt fel säsong. Alla sommarblommor var överblommade och höstfärgerna hade inte hunnit komma än. Däremot gillade min OCD att deras emblem fanns på allt från krukor, till lampor till soptunnor. Det gav en lite lyxig känsla och blev väldigt enhetligt.
 
Vi gick igenom parken rätt snabbt och ägnade sedan resten av tiden åt att fota. Det är tur vi gillar det båda två. Vi funderar till och med på att ta en fotokurs!
 
Såg dessa i deras giftshop. Såå Tanja. Tänk att vara snygg när du utför trädgårdsarbete? haha Priset däremot var lite mindre Tanja så de fick stanna på sin hylla i affären.
 
Vi har hunnit med en helt del ändå i sommar! Undrar vad vi ska hitta på i höst? Vi konstaterade iaf att Corona har fått en att ändra vad man hittar på. Förr hade man satt sig och fikat, nu har vi åkt och tittat på saker i hela Skåne. Inga mer tråkiga fikor iaf, nu är det utflykter som gäller!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0