Nyårsafton

Sen 2014 har vi firat in det nya året med galafest med tema, långklänningar och vänner . I år blev det så klart inte så och det kändes så tråkigt inför nyår.
 
Det nya året firades istället in här hemma bara vi i familjen. Det blev en riktigt mysig kväll det med! Tänk om man varit så rynkfri i verkligheten! Vad hade man gjort utan filter?
 
Vi åt kvällsmat som vanligt förutom att jag och mannen åt hummer och vitlöksbröd. Mums!
Efter maten gick vi ut för att tända tomtebloss och smälla våra få raketer. Det var faktiskt rätt många som smällde samtidigt. M älskade raketerna. "Jag ser något! Jag ser något! sa han hela tiden när han väntade på att det skulle smälla mer.
 
Tillbaka hemma igen hade vi spontant disco i väntan på efterrätten som efter barnens önskan blev fruktsallad med chokladsås. Vi hade det förra nyår och D kom ihåg det och ville gärna ha det igen.
 
Kl 8 var det dags för Binglotto som sen varvades med zoom-lekar med vänner och chips och popcorn i soffan.
 
Kl halv 12 var båda barnen fortfarande vakna så vi gick en promenad i kvarteret och tittade på fler raketer och önskade Gott nytt år.
 
Väl hemma igen somnade jag och M direkt medans D var vaken ändå till halv 2 tydligen! Han hade bestämt att han skulle få vara vaken så länge han ville. Tur att mannen är en nattuggla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0