Katrinetorp

I veckan var vi en liten runda till Katrinetorp i Malmö. Jag hade läst på nätet om det och fått för mig att det skulle vara lite Fredriksdal över det.
Det var fint där men inte riktigt som jag förväntat mig. Det var mest skog och sen en köksträdgård vid det gamla huset.
 
Vi hade iaf fint väder och såg en hel hop grodor vid en sjö. När vi närmade oss sa det plösligt plopp plopp plopp överallt. Vi förstod att det var grodor och stod stilla och väntade. Då började dom krypa upp på sin stock vid vattenbrynet igen. Det var riktigt gröna grodor, nästan som sagogrodor och det fanns mängder av de. På bilden har häflten inte vågat komma tillbaka upp. Dom satt på varandra längs med hela stocken men lyckades inte få med det på bild.
 
Vi såg fiskar, lekte i skogen och tittade på blommor och grönsaker köksträdgården. D tyckte det var så där kul. Stor som han börjar bli. Jag hade gärna lyssnat på den guidade turen i herrgården men det hann vi inte med riktigt.
 
Det fanns en hel del fina miljöer där och fina blommor i trädgården.
Nästa år ska det finnas massa zinnia i min köksträdgård!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0