Alnarp Slott och parker

Nu är sommaren verkligen här! Hoppas den stannar i 3 månader också!
Detta år njuter jag lite extra av naturen. Jag lägger märke till och uppskattar växter, blommmor och våren och sommarens framfart.
För nån månads sen tittade vi på backsippor i Grevie (även om de hann blomma över) och idag åkte vi till Alnarps Slott och parker för att titta på blåregn, gullregn och en äng av prästkragar.
 
Blåregnet var på gränsen till överblommat och det var massa folk vid slottet. Det kändes inte så kungligt och ståtligt utan mer som en stadspark ungefär. Vi promenerade istället runt i skogen och hittade Sortiments-trädgården. Här var det lugnt och fridfullt med massa olika buskar, träd och blommor.
I år har jag bestämt mig för att inte bara ha byxor och därmed kritvita ben hela sommaren! Kjolar är inköpta och benen blir väl bruna så småningom också!
 
Dagen gick så snabbt och när vi skildes åt kändes det som om det gått 10  min bara! Det måste ju vara ett bra betyg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0