Midsommar

Midsommar är förbi och semestern är påbörjad!
 
Midsommar firades i år enligt tradition i kolonin. Vi började med att binda kransar och helt enligt tradition så var barnen och resten av befolkningen helt ointresserade och jag satt själv och fixade. Till slut tvingade jag alla att vara lite intresserade iaf!
 
Såhär fina blev vi!
Efter maten var det dags för dans kring midsommarstången och än en gång fick jag tvinga barnen. Var är deras känsla för tradition liksom? M försökte springa iväg varje chans han fick. Han ville hellre leka med en betongbil han hittat.
 
Sen njöt vi av jordgubbar med grädde innan det var dags för 3-kamp. Här behövde jag iaf inte tvinga några barn. Kast med stövel, (kokt) potatis på sked och hoppa säck.
 
Halvt mörbultade efter 3-kampen begav vi oss hemåt igen. Mamman i familjen nöjd över att checkat av alla traditioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0