Falsterbo Photo Art Musuem

Lördagen spenderades i Falsterbo. Den började väldigt bra men det blev lite värre ju längre dagen gick.
 
Vi började dagen med att besöka Falsterbo Photo Art Musuem och deras utställning ”Dressed for Success – 100 Years of Fashion Photography” som visar drygt 140 exklusiva verk som speglar modefotografiets historia.
 
Det var väldigt intressant och vi hade tur då ägaren var där och berättade för oss om de olika fotografierna och historierna bakom dem. Jag gillade de "äldre" enklare svartvita bilderna från 80-90 talets supermodeler bäst.
 
Jag tyckte mycket om stället och lärde mig massor. Jag kände mig verkligen inspirerad och likande bilder ska pryda mina väggar när det är dags att kasta ut gammal sliten inredning och införskaffa nytt.
 
Det var rätt kallt på stället men det gjorde mig inget, då fick jag tillfälle att ha min snygga pälsjacka på mig även inomhus.
 
Vi hade också som plan att besöka Måkläppen och se på sälarna men alltså jag blev mest på dåligt humör. För det första fanns det inte på google och det var dåligt skyltat. När vi äntligen kom till parkeringen var det en vandring på minst 30 minuter längs havet som jag inte var riktigt beredd på. Det blåste ju så klart full storm också! Det hela slutade iaf med att vi inte tog oss hela vägen ut då folk vi möte på tillbakavägen berättade att man endast kunde se sälarna med kikare ungefär.
Så vi fick nöja oss med att endast se Falsterbo fyr.
 
Falsterbo är nog ingen stad jag besöker igen. Även om det kanske blir en tur till museumet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0