Christinehofs slott

Förra helgen var det dags för utflykt! 
Älskar våra kulturella utflykter! Det är väl ett tecken på att jag blivit gammal även om jag alltid faktiskt har gillat kultur.

Vi begav oss iaf till Christinehofs slott ända borta i Andrarum på andra sidan Skåne men det var det värt. Väldigt fint slott med guidad tur av duktiga berättare och många olika utställningar utöver själva slottet.

Christinehofs slott var övernattningsbostad åt Christina Piper den största affärskvinnan på sin tid som bla ägde alunbruket intill.

Som vanligt hade vi flyt med vädret så efter slottsturen gick vi en kort promenad i området där det bla fanns en del naturreservat. Promenaden blev kort då jag vi för en gångs skull inte hade ombyte med för spontana vandringar! På väg till bilen stötte vi bla på ett bröllopsfölje som dansade och sjöng på parkeringen. Kul att se!

Jag har minsann hem flörta med mig!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0