Falsterbo Photo Art

För andra gången besökte jag och Detti Falsterbo Photo Art Museum. Denna gång för utställningen "Undressed for sucess". Det var nakenfotografier med fotomodeller för konstens skull och det fanns nakenfotografier med kändisar för chockeffekten och kändisskapets skull.
Även denna uställning var väldigt intressant och det är verkligen ett plus i kanten att personalen där är så engagerad och ägaren finns på plats för att berätta fakta, historier och anekdoter om fotografierna.
 
Det fanns även en miniutsällning om Les Sapeur kulturen i Kinshasa. För att vara en Sapeur ska man ha visst antal uppstättningar av designerkläder, olika grupper tävlar sen i fattigkvarteren om att visa upp vad man tror är en exklusiv europeisk livsstil.
Dessa designerkläder och lyx i kontrast till fattigkvarteren i bakgrunden väckte verkligen känslor i en och man fick lite perspektiv och det blev väldigt tydligt hur fjantiga våra intressen är och hur ytligt det kan vara här i i-världen.
 
Första gången vi var där var det väldit kallt och vi frös. Därför klädde jag på mig ordentligt. Denna gång var det väldigt varmt och jag höll på att dö av värmeslag!
Utsidan av bygganden är lika konstfull som verken på insidan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0