Covid-girl

Då var det vår tur också. Efter att han undvikit Corona som pesten de senaste 2 åren så var det vår tur. Äldsta sonen tog hem det från skolan. Han blev dålig en lördag för 2 veckor sen, jag på söndagen och min man på måndagen. Yngsta sonen blev diffust förkyld nån gång där också.
 
Måste säga att det känns väldigt skönt att ha haft det. Nu kan man slippa tänka på det hela tiden. Vi har varit rätt noga med att hålla avstånd och inte träffa så mycket folk osv. Livet var verkligen på paus på något sätt.
 
Asså Covid är ju den sjukaste sjukdomen ever. Det kändes som att ha massa sjukdomar samtidigt. Det började med halsont deluxe , som värsta halsflussen.
Sen fick jag världens huvudvärk bak i nacken, som värsta migränanfallet. Det kändes som en läskig monsterhand med långa klorgrabbade tag i nacken och drog och klämde och sträckte. Samtidigt hade jag ont i ländryggen och fick andas mig igenom som en förlossning typ.
Sen kom feber, öm i kroppen och allmänt deckad som en influensa.
Magen kraschade tredje dagen precis som maginfluensa.
Sist kom förkylningen med snor och slem.
Så 5 till priset av 1.
 
Nu ska jag trycka play på livet igen iaf! Om jag kommer ihåg hur man gör=)
 
På tal om att pausa livet. Jag och Detti skulle egentligen iväg till Varberg på lördagen. Väskan var packad och vi var redo att sticka när D vakande med feber. Han har aldrig feber så jag visste att det var Corona. Vi bestämde oss för att avboka och tur var väl det då jag vakande dålig på söndagen sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0