Födelsedagar

I juni och juli firade vi först mamma/mormors födelsedag på Legoland. Har aldrig varit där innan men var imponerad! Massa kul att göra och det fanns något som passade alla, från helgalna karuseller till akvarium, intensiva interaktiva åkturer eller långsamma båtturer.
Det tog sin lilla tid att köra dit men barnen skötte sig exemplariskt (!) i bilen hela vägen (Hej alla utflykter som jag nu vågar ge mig på i sommar.)
Vi kom dit på lördagen efter lunch och stannade till stängning. På kvällen grillade vi i stugbyn och somnade gott i vår mysiga stuga.
På söndagen hängde vi på låset när Legoland öppnade och stannade tills de stängde.
Det var 2 jättemysiga dagar som gärna hade fått vara 3! Favoriten var Ninjago-"karussellen"!
 
 
I juli var det dags för ett till firande och denna gång firade vi tillsammans med alpackor! Vi bokade in oss på alpackavandring. Man fick varsin alpacka i koppel och vandrade i skogen med dom i 2 timmar. Väldigt speciellt men också väldigt roligt!
Jag är inte så förtjust i djur men dessa alpackorna var ok. Det höll sig på avstånd och var inte så intresserad av mig. Vi passade bra ihop, lika stor intregitet allihopa! Vissa djur vill gärna komma fram och hälsa och nosa men alpackorna struntade fullständigt i oss. Det var mest intresserade av att meja ner buskar och buskage.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0