Weekend i Växjö - del 1

Då var det dags för ännu en weekend. Till Växjö denna gång.
 
Eftersom jag precis bokat biljetter till Snoops "I wanna thank me" - tour (!!!) var musiken upp i bilen ett självklart val. 2 timmar senare och helgen första TikTok var vi framme i Växjö. Första stoppet, Teleborgs Slott. Vi hade egentligen tänkt äta lunch där men det fanns inga lediga bord. Istället promenerade vi en runda på området. Vääldigt fint slott, nästan overkligt!
 
Tyvärr var det rätt blåsigt och kallt så vi åkte vidare för lite shopping och Tiktok nr 2. Vi har iaf slutat ljuga för oss själva om att vi inte ska shoppa när vi är iväg!
Efter köpcentert åkte vi för att checka in. Vi testade lägenhetshotell denna gång och var supernöjda. Väldigt fräsch lägenhet och äntligen en ordentligt uteplats utan stora schabrak som skymmer utsikten.
Precis när vi öppnade altandörren kom solen fram bakom molnen. Här hängde vi i solen, åt kvällsmat och spelade in Tiktok nr 3.
 
Kl 19 var det dags att åka in till Växjö konserthus för att titta på den Ukrainska nationalbaletten. De var ute på turne när kriget började och kunde inte åka hem. Istället fortsatte de att turnera, men nu med Giselle istället för Svansjön.
Efter en del krångel med biljetterna och TikTok-inspelningar 🤣 kom vi fram precis i tid. När jag bokade biljetterna tänkte jag mest att det skulle vara en kul grej att gå på. Jag visste inte vad jag skulle tycka om det och var orolig att jag kanske skulle tycka det var tråkigt. Men oj så fint det var och fast det varade i 2 timmar var det inte alls långtråkigt. Dansarna var så duktiga och även mina otränade ögon förstod att detta var världsklass!
Perfekt avslut på kvällen!
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0