Weekend i Växjö - del 2

På söndagen vaknade vi och gjorde godare frukost än hotellfrukost. Det var bara baconen som saknades.
 
Efter häng på mysiga uteplatsen och lite tiktok-inspelning nr 4, åkte vi in till Växjö City för att strosa och titta på sevärdheter och blommor och blommor! Väldigt mysig stad!
 
Vi hann med domkyrkan, Linneparken, Kronobergs slottsruin, Utvandrarnas Hus och glasmuseet samt tiktok nr 5.
Jag tyckte verkligen om Utvandrarnas hus. Vi stannade i 2 timmar! Nu är jag sugen på att läsa Vilhem Mobergs Utvandrarna. Kanske något för bokklubben?
Glasmuseet däremot var inget för mig. Jag kunde bara tänka på att allt var så fult när jag gick där.
 
Efter en sista Tiktok-inspelning var det dags att köra hemåt igen efter en mysig helg där meningarna "Jag fryser" ocg "Jag vill ha en sån stor balkong" definitivt var överanvända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0