Recept..

Har fått frågor om receptet till Tacopajen, så jag tänkte att jag lägger ut receptet här =)
Receptet kommer från www.tasteline.se och ni hittar det här

Ingredienser

2 dl vetemjöl
100 gram smör
1,5 dl vatten

400 gram nötfärs eller blandfärs
1 påse tacokrydda

2 dl Creme fraiche
3 tomater
150 gram ost

Tillagning
1. Pajdeg:
Sätt ugnen på 225°C. Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vatten (2 msk per 4 port.) och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet ca 10 min.

2. Fyllning:
Bryn köttfärsen i lite margarin. Tillsätt kryddmix och resten av vattnet. Rör om. Låt sjuda på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Tillsätt jalapeños.

3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och bred över crème fraîche. Riv osten och skiva tomaterna. Fördela tomatskivorna ovanpå och strö till sist över osten.

4. Grädda pajen 10-15 min eller tills osten smält och fått fin färg.

Mitt tips!!
Jag använder stora pajformer, så dubbla gärna satsen pajdeg om ni använder en stor form =) och snåla inte med osten!!



/Selma

Kommentarer
Postat av: Martina

Haha "When the going gets tough, the tough goes shopping" Hahahaha sååå bäst :D

2010-05-05 @ 16:33:59
URL: http://ninatela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0