Konstigheter

Då var helgen snart här igen. Fredagen brukar ju vara "skodag" här på bloggen men tänkte göra lite annorlunda idag (igen). Eftersom fredagen är den dagen jag går in i en ny graviditetsvecka så kommer fredagen från och med nu blir lite blandad sko-och graviditetsdag.
I detta inlägg täntke jag berätta lite om hur jag har mått och vad jag har kännt är annolunda med mig sen jag blev gravid. (Annat än att jag har en bebis i magen och den växer så det knakar! hehe)
 
1. Jag kan inte snabba mig eller stressa längre!
Jag har alltid varit supersnabb och effektiv med vad jag än har gjort. Det går inte längre! Det säger bara tvärstopp och kroppen vägrar att snabba sig. Detta har gjort att jag har blivit väldigt dålig på att komma i tid!
 
2. Jag är inte sugen på något sött!
Jag har inte haft några speciella matvanor hittils. Inte blivit sugen på något speciellt. Däremot har jag knappt ätit något sött alls under dessa veckor. Desto sötare dessto sämre mår jag. Min man kom hem med en tårta för någon vecka sen och jag mådde illa bara jag tittade på den.
 
3. Sova på golvet!
Jag har ju som sagt varit rätt beskonad från illamåenede. Men visst det har hänt att jag mått illa och känt mig dålig också, framför allt på natten. Då har jag druckit ett glas mjölk sen tagit täcket och kudden och lagt mig på golvet för att sova ett par timmar. Detta är i och för sig inget nytt. Redan när jag var liten sov jag på golvet när jag mådde dåligt!
 

Kommentarer
Postat av: Marita

Skönt att du inte drabbats av några konstiga matbegär som att äta krita tex. Dock tycker jag det är roligare att läsa om graviditeten än om skor. Får väl se hur länge du klarar klackarna.

2014-01-10 @ 08:31:25
Postat av: Malin

Kul att få följa dig lite här på bloggen :) & skönt att du mår bra hoppas d fortsätter så! :)

Svar: Ja det håller vi tummarna för=)
tanjaselma.blogg.se

2014-01-10 @ 19:53:00
URL: http://selmeforsmalin.blogg.se
Postat av: Missie ❤

Håller med om att golvet kan vara bra när man är illamående. Men föredrar en säng när det kommer till sova, tanke på ryggen ;) Och vilken bra bild det blev på lillen!

2014-01-12 @ 23:28:11
URL: http://dianagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0