PregnancyBrain

Har ju skrivit innan att jag har sluppit undan många av graviditetssymtomen hittils. Inga gråtattacker eller häftiga vredesutbrott, inga konstiga cravings och inget illamående. Något jag inte har sluppit undan däremot är "pregnancybrain".
 
Nu för tiden glömmer jag ALLT och gör konstiga saker! Kan sitta i soffan och tänka att jag måste ta min järntablett, reser mig och kommer ut i köket och gör något annat istället.
 
Min man frågade min för ett tag sen om vi inte kunde åka till Kroatien i september detta året. Jag blev lite smått irriterad på honom och påpekade att han vet att jag inte kan ta semester i september. Efter att han tittat konstigt på mig ett tag insåg jag att jag ju faktiskt kommer vara mammaledig.
 
När jag hade tjejmiddag i lördags satte jag en kniv och gaffel i salladsskålen istället för salladsbestick. Alla tyckte det v alite svårt att få upp nån sallad på tallriken och efter ett tag kom vi på varför!
 
Häromdagen låste jag nästan ute mina kollegor när jag gick hem, då jag låste dörren fast alla var utomhus.
 
Det värsta är att jag inte kommer på mig själv med att göra dessa konstiga saker utan någon måste påpeka det för mig för att jag ska inse det!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Skönt att det inte bara är jag. Jag har ju tex glömt vilken pedal som är gasen nä jag stått still vid rödljus... Haft körkort i 9,5år så det kändes lite skrämmande :)!

Svar: Haha ja det var ju lite extremt!=)
tanjaselma.blogg.se

2014-02-06 @ 06:29:04
URL: http://lillapyret.webblogg.se
Postat av: A f r o b e l l e

Ååhh va skönt att du sluppit illamåendet :) kan absolut relatera till pregnancy brain hahha svinjobbigt hehe..

Svar: Ja det är jag väldigt glad över verkligen!
tanjaselma.blogg.se

2014-02-06 @ 13:11:58
URL: http://afrobelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0