3 frågor

Fick tre frågor av en läsare när jag bad om tips och råd vad jag skulle blogga om. Har tagit lite tid att svara på dom men bättre sent än aldrig!
 
Hur känns det att vara mamma?
Det första 2 veckorna hann jag inte ens känna efter. Man går in i "mamma-mode" så fort man får bebisen i sina armar. Nu börjar allt lägga sig men tycker fortfarande att det inte känns annourlunda eller konstigt utan mer som en självklarhet och att det alltid har varit så här!
 
Något som blev annorlunda mot vad du hade föreställt dig?
Innan bebisen föddes var jag väldigt nervös och pirrig inför att ta hand om D. Han var ju så liten och hjälplös! Så fort D kom ut försvann all nervositet. Jag måste säga att jag är betydligt lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara och stressar inte upp mig.
 
Hur känns det att vara tre nu?
Hur det känns att vara tre kan jag inte riktigt svara på ännu. Det mesta kretsar fortfarande kring D. Vi turas om att ta hand om honom medans den andra gör nödvändiga saker som att äta och duscha. Så just nu känns det mest som om det är jag och D eller min man och D. Ska bli mysigt med lite familjetid sen när D blivit lite större. Ska också bli mysigt med lite vuxentid. Just nu kretsar allt kring D och han är det ända vi pratar om. Antar att det lägger sig lite efterhand och att man hittar tillbaka till den övriga världen och vad som händer där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0