Vecka 29 och tredje trimestern

Idag gick jag in i vecka 29 och därmed tredje trimestern.
 
Just nu mår jag faktiskt förvånadsvärt bra! (Peppar, peppar ta i trä)
 
Under första trimestern kände jag mig som någon sorts zombie. Hade bomull i hjärnan och sov mig i princip igenom alla 14 veckorna.
 
Under andra trimestern blev jag väldigt "trött" i nedre delen av magen så fort jag har stod eller gick, vilket ledde till mycket sammandragningar. Hade också stora sömnproblem och sov knappt något på nätterna.
 
Nu är alltså tredje och sista trimestern här och jag känner mig piggare och klarare i huvudet än innan.
Somnar fortfarande prick klockan 8 varje kväll men det kommer jag nog inte undan! Dock sover jag mycket bättre på nätterna och är ibland lite småchockad när jag vaknar över hur bra jag sovit.
Magen blir inte "trött" lika fort som innan, klarar av att stå och gå liiiiite längre stunder än innan. Det känns nästan som om att när bebisen växt så har vikten fördelats annorlunda i magen eller nått.
 
Nu håller jag tummarna att jag får må såhär bra resterande veckor så jag kan njuta av graviditeten och våren!

Kommentarer
Postat av: sara

Håller tummarna:)

2014-03-14 @ 20:34:13
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se
Postat av: britt

Så fin du är <3

2014-03-14 @ 23:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0