Weleda och kokosolja

Skrev ett inlägg för ett tag sen om ekologiska krämer från Weleda. (Läs här.)
 
Har nu använd dom ett tag jag skulle väl påstå att jag är nöjd. Zinksalva funkar utmärkt och shampoot med. Shampoot är milt för ögonen och D har inte protesterat när det kommit i ögonen.
En par saker däremot som man skulle kunna se som nackdelar är doften och priset. Det är en väldigt stark doft på både zinksalva och shampoo. Doften från shampoot försvinner rätt snabbt men från zinksalvan sitter den kvar väldigt länge.Sen är Weleda inte det billgaste märket på marknaden heller.
Produkterna är bra men nästa gång kommer jag testa något annat märke.
 
Köpte ju även kokosolja att använda som bodylotion. Finns nackdelar och fördelar med den också. Huden blir väldigt mjuk och skimmrande, kanske ser man lite solkysst ut också till och med. Däremot är den väldigt väldigt kladdig och det tar långt tid innan den går in i huden.
Därför testade jag mandelolja och som jag hört bra om, Tyvärr var det inget för mig då min hud blev torrare efter mandeloljan än vad den var innan.
 
Så nästa sak på listan är att hitta en giftfri och ekologiskt bodylotion. Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0